#VIRAL 10 Artis Lelaki Malaysia Paling Kaya , No 3 Paling Kaya Dan Kacak Pula Tu !!!


##Jika wanita sinonim dengan kecantikan, lelaki pula pada kekacakkan  mereka. Artis dan selebriti lelaki kekacakan mereka diukur melalui gaya dan penampilan.Pun begitu, istilah kacak pada kebanyakan lelaki cukup subjektif. Ia bukan saja menjurus pada rupa paras dan penampilan semata-mata tetapi paling utama merujuk ke arah karakter diri mereka sendiri serta tahap profile masing-masing .
Dalam soal ini, antara elemen penting yang menyokong kekacakan peribadi seorang lelaki adalah kematangannya berbicara, tenang dan pemikiran positif dan paling penting pilihan hati daku ! hahahaha..
 
1) Nik Michael Imran, 24, Chef Selebriti
Walaupun persaingannya dalam MasterChef Malaysia musim pertama terkandas di tengah jalan, ia nyata bukan pengakhiran buat Nik Michael Imran Nik Ezar.
Semakin dikenali ramai menerusi pelbagai program masakan dikendalikannya, tukang masak kacak seperti Nik Michael menyifatkan ketampanan lebih merujuk penampilan diri seseorang yang sentiasa bersih dan kemas.Tidak menganggap dirinya kini sudah berada pada tahap popular kerana mengendalikan program Tea Twist di saluran Asia Food Channel (AFC), Nik Micheal berkata, apa yang diperoleh kini adalah berkat kesabaran dan tak pernah kenal erti putus asa.
Kini mengusahakan restoran sendiri, Picknik yang beroperasi di Publika, Solaris Dutamas, Kuala Lumpur sejak setahun lalu, Nik Michael berkata lelaki boleh kelihatan seksi apabila di dapur!
Soalan: Selebriti Hollywood yang ingin anda masak bersama?
Jawapan: Jessica Bell


2)Anuar Zain, 44, Penyanyi
Pada usia lebih 40 tahun, Anuar Zain masih segak dan kacak dengan populariti yang bertahan lama.
Istilah kacak daripada kaca mata Anuar adalah subjektif dan ia tertumpu pada panda­ngan mata seseorang. Apapun, kekacakan itu sebenarnya datang daripada jiwa yang sihat, bersih dan positif.
Kacak juga menurut Anuar boleh dinilai dari aspek ketrampilan diri melalui bahasa tubuh, perawakan tutur kata dan cara serta tata tertib.
Soalan: Apa akaun Instagram anda?
Jawapan: Saya tiada sebarang akaun di laman sosial.



3)Josiah Hogan, 28, Pelakon
Darah Amerika – Latin yang dimiliki pelakon meningkat naik, Josiah Hogan membuatkan dia kini tersenarai dalam kelompok artis lelaki kacak Malaysia.Josiah bagaimanapun tidak melihat kekacakan dimiliki seseorang lelaki hanya terletak pada rupa paras yang tampan, sebaliknya bagi bapa kepada seorang anak itu istilah kacak lebih menjurus pada penampilan dan gaya.
Mengulas mengenai penilaiannya terhadap kacak atau cantiknya seseorang, Josiah berkata, dia lebih suka melihat pada cara komunikasi.
Ujarnya, komunikasi sangat penting kerana cara seseorang itu bercakap sudah mampu menggambarkan sejauh mana tahap kematangannya.
Soalan: Pandangan anda mengenai Angelina Jolie.
Jawapan: Bijak, seksi & intelektual


4)Shah Iskandar, 32, Pelakon
Berkelana dari tanah kelahiran, Singapura ke Malaysia tidak sia-sia bagi pelakon popular, Shah Iskandar apabila namanya kini semakin mendapat tempat dalam industri lakonan di Malaysia.
Bahkan, Shah juga dikategori sebagai pelakon kacak oleh ribuan peminatnya.
Shah berkata, dia melihat kekacakan dimiliki seorang lelaki bukan sekadar pada penampilan diri dan gaya, sebaliknya perlulah bijak serta intelektual.
Katanya, dia tidak begitu memandang pada penampilan dan gaya sebagai keutamaan tetapi cara pemikiran itu yang paling utama dan harus dinilai.
Soalan: Filem Melayu kegemaran anda?
Jawapan: Tanda Putera


5)Aaron Aziz, 37, Pelakon/ Pengacara
Sudah berkeluarga dan memiliki tiga cahaya mata, penangan Aaron Aziz masih lagi berbisa dan diminati ramai apatah lagi, sekiranya Aaron, melakonkan watak lelaki romantik. Ternyata wajah kacak dimiliki Aaron dengan bahasa tubuh serta bakat besarnya dalam lakonan membuatkan dia masih mampu ‘mencairkan hati’ jutaan wanita.
Bukan itu saja, kepekaan Aaron pada tatarias gaya dan penampilan juga membuatkan setakat ini jarang gagal di khalayak ramai.
Soalan: Fear Factor anda?
Jawapan: Ketinggian (gayat).
Aiman Hakim Ridza, 24, Pelakon
Biar pun kecundang ketika dalam persaingan program Mentor 5 di bawah bimbingan penyanyi rock terkenal, Rahim Maarof, Aiman Hakim Ridza nampaknya lebih berbakat dalam lakonan.
Mula melonjak naik dan dikenali peminat menerusi drama Vanila Cok­lat, Aiman yang merangkul Anugerah Artis Baru Lelaki Popular pada Anugerah Bintang Popular BH 2012 (ABPBH2012) lalu juga memiliki wajah kacak dan tubuh yang tinggi.
Soalan: Kota paling romantik?
Jawapan: Pastinya… Paris


6)Awal Ashaari, 33, Pengacara/ Pelakon
Sebut saja nama Awal Ashaari, ia bukan sekadar pengacara kacak berbakat, tetapi suami pelakon Scha Alyahya ini juga cukup dikenali de­ngan gayanya yang bijak berfesyen.
Memiliki wajah tampan dengan gaya tersendiri apabila menghadiri majlis hiburan berprestij, tidak hairanlah Awal boleh dikategori dalam barisan selebriti kacak tanah air.
Pengacara program Melodi ini juga dilihat amat menjaga penampilan dirinya dan Awal tetap nampak hebat walaupun hanya memakai T-shirt.
Soalan: Cita-cita asal sebelum menjadi pengacara?
Jawapan: Penyanyi.
Remy Ishak, 32, Pelakon
Sekalipun pernah dilabel sebagai panas baran namun pelakon popular Remy Ishak juga dilihat mempunyai daya tarikan yang tinggi.
Berkulit sawo matang, Remy tetap tampak kacak dan menawan dalam kelas tersendiri. Bahkan, bintang filem dan drama Nur Kasih The Movie ini juga makin bijak bergaya.
Remy kelihatan cukup ‘macho’ apabila tampil bergaya formal de­ngan pemakaian sut lengkap dan berkot.
Soalan: Lagu dangdut yang paling anda minati?
Jawapan: Memori Daun Pisang


7)Aeril Zafrel, 26, Pelakon
Pelakon Aeril Zafrel yang juga suami kepada aktres Wawa Zainal juga tidak kurang kacaknya kerana berwajah jambu.
Berstatus suami orang dan ayah kepada seorang anak, pembabitan Aeril dalam lakonan yang bermula menerusi filem Aku Tak Bodoh pada 2010 itu, kini sudah melangkah jauh hingga ke Barat.
Aeril yang juga katanya kini berada di luar negara kerana terbabit dengan penggambaran, pernah mencetuskan kontroversi tahun lalu kerana menyembunyikan perkahwinannya bersama Wawa.
Soalan: Watak lakonan paling mencabar?
Jawapan: Attar dalam filem 99 kali rindu.


8)Izzue Islam, 24, Penyanyi/ Pelakon
Anggota Fourteen walaupun sudah berkahwin tetap popular barangkali kerana kekacakan wajahnya yang comel persis keanak-anakan.
Namun, kacak pada sut pandangan anak jati Kelantan ini sendiri adalah kacak adalah tampan dan segak. Apatah lagi, apabila seseorang lelaki itu sentiasa tampil bergaya.
Bahkan, katanya berpakaian yang sesuai dengan bentuk badan, boleh membuatkan penampilan seseorang itu kemas. Apapun, ‘kacak’ pada pandangan setiap orang berbeza mengikut naluri masing-masing.
Menyentuh dirinya yang dilabel kacak, Izzue

psst : semua kekacakkan dan ketampanan yang dimilik dipinjamkan sementara buat kita semua , hargai sementara diberi serta manfaatkan ke arah kebaikkan .


#VIRALPOST Wajah TERKINI Pelakon Kanak-Kanak NIK ADRUCE Ini Bakal Membuat ANDA Tergamam Dan Berkata WOWWW !!!

##
|
|
|
|
|
|
|

HENSEM TAKKKKK ?????????????





#UPDATE Benarkah Tabligh tak Bela Anak dan Isteri ??? Ini Jawapan dari seorang Tabligh...!!!

Nota Editor: Perkongsian ini telah ditulis oleh #Tuan Ali Russia di laman Facebook milik beliau. Dengan izin daripada beliau, kami kongsikan semula di sini tanpa mengubah apa-apa gaya bahasa dan ejaan di atas permintaan beliau. Semoga bermanfaat.

Allahu – #Orang Tabligh tak bela anak dan isteri..?

Barakallahu…#Bhai, aku baru 2 hari balik dari Timor Leste, pulang ke Maqomi, ada yang menyambut dengan gembira, menyapa dengan bersahaja dan ada juga yang pandang sini bersahaja…tak apa, semua aku buat kerana Allah Taala., apa pun aku dah tunaikan sebahagian daripa hak hak Kalimah yang aku ucapkan sedari aku pandai bercakap hingga ke sekarang..


Biarkan mereka yang tak senang dan tak berapa gembira dengan kepulangan aku, kalau dah tak suka dengan Dakwah, lebih lebih lagi orang orang Tabligh ni, apa boleh buat…orang orang Tabligh sikit pun tak rugi, malahan untung berganda ganda…lebih lebih lagi kalau di umpat dan di cerca…dapat lah lagi pahala #percuma..!!!

Bhai, ada juga suara suara sumbang di belakang yang bercakap dan aku sememangnya dah tahu mereka ini sentiasa mengintai ngintai di wall medium #facebook aku, cuba untuk mencari kelemahan dan menyebarkan gara gara tak suka kan kerja #Dakwah Tabligh…

Oleh kerana mungkin mereka dah tak tertahan melihat posting posting aku yang secara telus dan ikhlas menceritakan segala ehwal kehidupan ber #Tabligh aku dan juga kehidupan mereka mereka yang buat usaha agama maka mereka mereka yang bersuara sumbang ini telah menghantar “meseg pendek” dengan cara seorang “pengecut” kata mereka (aku panggil Hantu Raya) di meseg inbox aku…

“Tabligh tabligh jugak…anak nak kena bela, bini nak kena jaga.” – Hantu Raya 1
“Asyik agama jer…dunia nak kena ada juga.” – Hantu Raya 2
“Orang lain pun buat Dakwah juga bukan orang Tabligh jeer.” – Hantu Raya 3

Aku…Hahaha…maaf, Bhai aku kena gelak dulu sebelum aku jawab secara “Bodoh” akan soalan dan statemen “Terbodoh” dari #Hantu Hantu Raya tadi…

Jawapan aku untuk Hantu Raya 1

“Memang aku tak bela anak dan tak jaga bini…yang bela anak dan jaga Bini aku ialah Allah Yang Maha Kuasa…”

Jawapan aku untuk Hantu Raya 2

“Hidup aku untuk agama bukan untuk dunia, sebab tuu dunia datang cari aku tanpa aku susah payah kejar dunia…”

Jawapan aku untuk Hantu Raya 3

“Korang buat lah Dakwah cara korang tetapi aku Yakin hanya Dakwah cara Nabi jer yang Allah terima..”

Allahu Bhai, sebenarnya kata Masyaikh kita, orang orang yang berpandangan dan berfikiran seperti Hantu hantu Raya ni “tak perlu” pun kita layan…kita buat jer Dakwah lagi dan lagi sampai kita takda lagi..

Bagi sesiapa yang korbankan diri harta dan masa maka ketahui lah bahawasanya Allah lah yang menjadi Pemelihara akan kehidupannya, bukan sahaja dirinya malahan anak, isteri dan harta bendanya, malahan rezekinya Allah akan mudahkan tanpa bersusah payah, ini lah keberkatan yang Allah anugerahkan kepada pekerja pekerja agama.

Kita selalu dengan Bayan orang orang lama di dalam kerja Dakwah Tabligh, kata mereka…

“Kerja ini adalah kerja pilihan, bukan kerja kebolehan atau kepandaian, sebagai contoh…satu orang telah di pilih oleh Majikannya bagi menjadi wakil majikan untuk bekerja di luar negeri, maka sudah pastilah orang yang di ambil oleh majikannya itu merupakan orang yang terpilih di antara ramai orang, oleh kerana ada keistimewaan pada diri orang itu maka dia telah di hantar untuk mewakili majikannya, jadi bila di hantar maka sudah pasti lah majikannya akan menyediakan segala kemudahan untuknya bagi memudahkan kerjanya…gajinya akan dinaikan, elaunnya akan di berikan, rumah akan di sediakan dan berbagai kemudahan lagi, begitulah halnya dengan pekerja pekerja agama, Allah Subhanawataala akan memudahkan kehidupannya dengan segala keberkatan, Allah Subhanawataala akan menyediakan segala keperluannya dan Allah Subhanawaatalla lah yang akan memerintahkan dunia supaya dating merangkak rangka kepadanya….”

Allahu…aku tak pandai untuk berhujah dan jauh sekali untuk berdebat dan sememangnya kami orang orang Dakwah tidak di benarkan berhujah dan berdebat…sekiranya ini berlaku maka ianya telah melanggar Usul dan Tertib Kerja Dakwah Tabligh.

Bagaimana pun aku boleh kongsikan sedikit kisah hidup aku bagi mencerahkan lagi akan kekelaman di dalam benak fikiran hantu hantu raya tu tadi…insyallah.

Kisah Isteri dan anak anak aku aku yang Allah bela dan jaga.

Cerita 1

Syukur kehadrat Allah, walaupun agak lama mengambil masa untuk menghabiskan Kuliahnya di Bidang Perubatan tetapi dengan izin Allah Azawajalla akhirnya isteri aku dapat senyum gembira untuk mengambil Sarjana Perubatannya.

Aku telah hentikan kuliahnya buat sementara kerana mengandung dan kerana melahirkan anak, jauh di sudut hati aku berdoa agar Allah berikan kesihatan yang baik kepadanya untuk menghabiskan kuliahnya, ternyata Allah Taala telah makbulkan Doa kami.###



Hari peperiksaan terakhir dan hari ujian MUETnya aku menyorong isteri aku ke Dewan Peperiksaan dengan kerusi roda kerana beliau tidak mampu untuk berjalan dan menaiki tangga. Pandangan mata anak anak muda Siswa Siswi dan senyuman bangga mereka melihat kami sedikit membuatkan hati aku menanggis, apalagi isteri aku yang mengalirkan airmata, anak anak muda siswa siswi ini datang bersalaman dan beramai ramai cuba menolong untuk menyorong kerusi roda dan mengangkat isteri aku untuk menaiki tangga.

Allahu…semuga Allah merahmati mereka semua.

Secebis kisah di hari Konvokesyen atau Hari Wisudanya, aku telah menelefon Pejabat Universitinya dan menyatakan bahawa isteri aku tidak dapat menghadirkan diri di dalam upacara itu kerana masih lagi didalam keadaan berpantang, maka pihak Universiti telah memberikan Tarikh Hari Konvokesyen atau tarikh hari Wisuda yang lain, kami bersetuju dengan tarikh tersebut..

Sampai masanya kami telah menghadirkan diri, kedatangan tetamu lebih kurang sekitar 3500 orang dan di dalam keramaian manusia itu hanya isteri aku yang ber Niqab, semasa kami melintas di hadapan orang ramai, ada yang memandang kami dengan penuh kehairanan, ada yang memandang dengan pandangan jelek dan tak ramai juga yang senyum dan memberi salam.

Apa pun keadaan maka itu lah kami, keluarga “ Pekerja Agama “ kami berdua tidak pernah mengendahkan apa yang orang ramai nak kata, asalkan kami mendapat redha Allah yang Esa.

Disaat isteri aku berbaris mengambil tempat untuk naik ke pentas menerima Sarjananya aku duduk di bangku tetamu jemputan, dan aku melihat isteri aku menoleh kearah aku dan tiba tiba beliau datang kearah ku…aku melihat Niqabnya basah kerana airmat dan aku bertanya kenapa…isteri aku menjawab…

”mereka semua tak seperti saya…hanya saya yang bertutup begini dan ada yang memanggil serta mengejek saya “Siswi Ninja”….aku merenung isteri aku yang mengalirkan airmata dan aku faham akan perasaannya lalu aku berkata….

“Bersabarlah…Allah tidak akan Tanya berapa banyak Sarjana, Degree atau Phd yang kamu bawa bila berjumpa dengan NYA di Yaumul Masyhar nanti tetapi Allah akan Tanya bagaimana Iman dan berapa banyak Amal yang kamu bawa kepada NYA…”

Alhamdulillah, hari ini isteri aku gembira bersama Sarjananya, anak anaknya dan rumahtangganya, satu hari kata beliau kepada aku…”Alhamdulillah, Allah temu kan jodoh kita, dapat lah saya mengenal Usaha Agama…mendidik dan menggurus rumah tangga dengan cara agama dan bangun malam menanggis untuk umat yang telah jauh dari agama..”

Dan hari ini aku diberitahu bahawa berkat pengorbanan perasaan isteri aku satu masa dahulu maka kini telah ramai yang berani memakai Niqab serta berpurdah di Universitinya…

Barakallah

Semuga Allah memberkati Rumahtangga mereka mereka yang menjadikan hidupnya untuk maksud agama…amin

Cerita 2

Syukur, Bhai, aku malas dah nak menulis panjang lebar semata mata kerana nak fahamkan Hantu Hantu Raya yang sememangnya buat buat tak faham…seperti yang aku jawab untuk soalan Hantu Raya 1 maka cerita ini juga jawapan aku untuk soalan Hantu Raya ke 2…

Cerita anak aku ini telah lama aku tiliskan dan post kan dan telah pun pernah menjadi Viral di laman laman social, bagaimanapun aku ulang lagi supaya ianya menjadi jawapan kepada umu dan juga menjadi menafaat kepada semua…insyallah



Anak aku seawal usia 21 tahun menguruskan hidupnya sebagai Pelajar, Suami, Bapa dan Usahawan.

Alhamdulillah…syukur dapat selesaikan beberapa perkara yang agak memening kan kepala dan dalam masa yang sama Allah bagi kesempatan untuk menziarahi anak lelaki dan menantu perempuan serta cucu aku yang makin montel.

Disini cuma aku terpanggil untuk berkongsi pengalaman sebagai ayah dan atuk yang mana Allah telah anugerahkan satu amanah yang indah dan berat sekiranya kita tidak berjaya mengguruskannya.

Sepertimana yang korang dah tahu hampir setengah tahun yang lepas aku ada ceritakan dan postkan perihal “Bagaimana aku menjadi atuk di usia 40an dan bagaimana anak lelaki aku menjadi ayah di awal usia remaja”..kalau korang nak tau dan bagi mereka yang belum membacanya korang scroll scroll lah artikel lama yang aku dah posted kan dulu.



Hampir 2 tahun anak aku dan isterinya menjalani kehidupan sebagai Suami isteri, ayah dan ibu, pelajar dan juga sebagai salah seorang Usahawan di usia yang masih muda…sepintas lalu aku agak kasihan dan kadang kala menitik airmata didalam Doa doa ku bila melihat akan ketabahan, ketekunan dan kerajinan serta tangungjawab yang dipikiul oleh kedua dua anak aku yang masih didalam usia yang baru menjangkau 22 tahun.

Selesai semua urusan Kakak dan ahlia di HUSM, aku memberitahu ahlia yang kami akan pergi menziarahi cucu dan anak anak, ahlia gembira dan kakak seronok kerana akan dapat melihat Ali Mikhael yang telah beberapa bulan di rindui..

Aku menelefon anak lelaki dan bertanya khabar ” Assalaimualaikum bang, abang dekat mana, ayah nak gi rumah abang ni” anak aku menjawab “waalaikumusalam Yah, abang kat luar ni, nak pergi Kilang tengok product dan tempahan kotak, lepastu nak gi hantar Mimi gi Kelas lepas tu nak angkut barang barang pastu baru balik”…aku tanya lagi “Mikhael maner..?” anak aku menjawab pantas ” ada dengan abang ni”…

Di dalam kepala aku terbayang bagaimana seorang remaja lelaki yang memandu kereta dengan bayi kecil yang masih menyusu berada didalam Car seat disebelahnya dan bagaimana beliau mengantung anaknya didada semasa mengangkut kotak kotak barang perniagaannya dan sudah pasti sekali sekali bayinya akan menanggis meminta susu….Allahu….semuga Allah kuatkan semangat anak anak ku suami isteri…amin

Allahu, dia lah yang pergi ke Kilang melihat product perniagaan, mengguruskan pengagihan kepada stokis, menghantar isteri ke Kelas dan semasa isteri di Kuliah dia lah menjaga anak, mandikan, basuh kencing berak bagi makan dan dodoikan untuk tidur kehulu kehilir.

Bhai, kedua dua anak aku ni masih lagi didalam Kuliah, melanjutkan pelajaran untuk mendapatkan Ijazah didalam bidang masing masing, mereka sudah pun mempunyai seorang anak yang baru pandai meniarap bernama Ali Mikhael dan mereka berdua juga menjalankan perniagaan sepenuh masa, maksud aku selepas habis waktu kuliah.



Sebagai pelajar aku nampak bilik tidur mereka dipenuhi buku buku dan nota nota, sebagai mak ayah kepada bayi kecil aku melihat sendiri bagaimana mereka berdua bergilir gilir mengendong bayi mereka kehulu kehilir dan sebagai peniaga aku juga melihat bagaimana si suami memikul kotak kotak yang berkilo kilo beratnya dan si isteri bersengkang mata melayani anak yang meragam dan dalam masa yang sama terkial kial membalas email, sms, whatsup serta mengguruskan pelangan juga stokis yang hampir 200 cawangan yang bukan sahaja di Malaysia malah dari Singapura, Indonisia dan Brunei.

Barakallah, semuga mereka di rahmati Allah sentiasa,

Bhai, seperti yang aku selalu cakapkan bukan senang nak senang dan bukan payah nak susah, semuanya atas usaha kita dan kemudian tawakal serta doa kepada Allah, mungkin hasil dari kecekalan dan doa mereka serta usaha, aku dapat melihat akan kehidupan mereka dapat di atur, mereka pergi Kuliah, menjaga anak dan menjalankan perniagaan,


Semenjak mereka berkahwin mereka tidak pernah meminta duit belanja satu sen pun dari aku, semuanya mereka cari sendiri dan mereka berdikari sehinggakan mereka dapat memiliki sebuah Syarikat Sdn Bhd sendiri, membeli beberapa buah kenderaan yang berharga RM 300K sendiri secara Cash dan tunai, semuanya hasil dari perniagaan mereka d idalam jangkamasa setahun lebih iaitu sebuah kereta Satria Neo untuk ke Kuliah, semuah Hilux untuk urusan perniagaan dan sebuah Porshe Cayen dan juga Range Rover Evox untuk kegunaan mereka bertiga sekeluarga, sebuah Nisan GTR Skyline untuk bersiar siar dan kini mereka telah membeli sebuah rumah bernilai RM 500K juga secara tunai dan mereka kini mulai untuk membina serta memiliki Factory atau Kilang sendiri.





Apa yang aku nak kongsikan disini bhai ialah korang semua jangan takut untuk kawin muda dan bagi ibu bapa, sekiranya anak anak bercadang untuk berkahwin diusia muda maka jangan kita menghalang, apa yang kita perlu lakukan ialah beri lah mereka semangat, panduan serta ambil berat tentang kehidupan mereka, dengar dan beri perhatian akan apa yang mereka luahkan dan nasihati mereka sekiranya ia tidak bersesuaian dan bertentangan dengan apa yang kita fikirkan.



Aku tidak banyak campur tangan akan urusan kehidupan mereka berdua tetapi aku melihat dan memerhatikan dari jauh dan terus terang aku bagitau bahawa setiap selepas solat 5 waktu dan waktu infiradi aku bersama keluarga aku akan buat Doa khusus untuk anak anak dan Doa aku akan di aminkan bersama ahlia serta anak anak yang lain, selalu nya aku akan cakap pada anak anak “joom.. kita Doa untuk abang, kakak dan adik”..

Tak lama lagi anak anak aku akan habis belajar dan mendapat Ijazah, dalam masa yang sama anak mereka membesar atau mungkin akan tambah sorang lagi dan perniagaan juga mula berkembang, sekarang mereka membina Office di bangunan sendiri dan yang paling penting, Insyallah, dari sekarang aku dah mula zihin anak lelaki aku untuk keluar 4 bulan IPB dan aku serta Ahlia perlahan lahan zihin menantu perempuan untuk bagi dia faham akan kerja agama ini, maklum lah masa anak lelaki aku keluar 40 hari selepas habis Diploma 2 tahun lepas mereka belum kahwin lagi…Insyallah,





Korang Doa lah semuga kami semua dipilih oleh Allah untuk buat kerja agama dan mati didalam usaha agama…Bukan senang nak ikram anak menantu Bhai…bagi yang anak dah kawin tu mungkin faham apa yang aku cakap ni kot..!!

Apa yang paling penting dari pengalaman aku…setiap dari kita kena mulakan gerbang rumahtangga dengan Agama…hubungan juga dengan agama…aku masih ingat lagi bila aku bermusyuarat untuk keluarkan anak lelaki aku tu 40 hari Khuruj selepas selesai Diploma…ramai juga yang mencebik bibir…tapi tak per lah…aku zihin anak aku dan fahamkan dia betapa pentingnya keluar jalan Allah 40 hari sebelum bekerja…sambung belajar atau sebelum mendirikan rumahtangga…

Alhamdulillah anak aku faham…dan Allah telah kasi dia lebih faham akan agama semasa dia berada di Jalan Allah..

Hasilnya dia balik dari khuruj 40 hari bawak fikir agama…walaupun tak tinggi melangit fikir dia, tetapi dia dapat jaga Sembahyang…Alhamdulillah..

Apa pun semuga kita semua di rahmati Allah dan sekali lagi bagi mereka yang belum kawin cepat cepat lah buat keputusan, samada kamu nak keluar 4 bulan dulu atau nak kawin kemudian keluar 4 bulan…aku syorkan korang keluar lah 4 bulan dulu lepastu baru fikir soal kawin…okey..!!!





Semuga perkongsian ini dapat memberi menafaat kepada ibu bapa dan anak anak bujang Tabligh…amin.

Bhai, aku pernah Tanya anak aku…apa yang abang Doa masa abang keluar 40 hari…jawab anak aku…”Doa yang ayah ajarkan tu laa…tarik Khazanah dari langit dan bumi”

Aku….Hehehe

Perhatian : Untuk Hantu Raya 2, ini bukan “Dunia” ker…?

Psst: Bhai, kalau orang dah tak suka…kita goyang kepala zikir pun dia kata kita ajaran sesat..kesian kan…?

Sumber : The Vocket


#UPDATE 14 FOTO ELISYA,,,ADIK FASHA SANDHA YANG SUPERHOT DAN MAMPU MENGGEGARKAN JIWA LELAKI !!!

Secantik kakaknya.,, Malah, dengan wajah cun melecun macamni, kami yakin adik Fasha Sandha ini memang boleh ‘laku’ dalam industri hiburan Malaysia.....


Nampaknya, jangkaan kami memang tepat apabila khabarnya Elisya Sandha bakal berganding dengan kakanya dalam filem Anak Mami. Wah, bergabung meletop lah jawabnya ni!!!!

"so here’s the story.. long time ago i used to follow my sister pergi shooting when i was little mostly semua shooting la. dia juga rajin bawa i pergi set selalu since then i start learning about shooting all this and i really wanna be like her dulu she is herself a superwoman and proved that women is not weak but strong mentally and physically .....

#she taught me SO MANY THINGS! she ajar me how to be a good girl with dignity, how to respect people and banyaaaak lagi. yes, my sister garang like harimau ok but dia garang for a reason.....

#she always said “marah sebab sayang” and dulu i ingat dia marah sebab tak sayang but sekarang dah tahu unexpectedly i dapat offer belakon with my sister macam ya dulu tengok je dia belakon but now dapat belakon together my dream untuk bekerja with her came true.......

#alhamdulillah. angah if you are reading this i wanna say I LOVE YOU SO MUCH! we laugh, we cry, we make time fly, bestfriend are we, you and me angah! :’) thanks for being there whenever i need you and THANK YOU FOR EVERYTHING you are a great role model i swear love, your lil sister elisya."........

Jom saksikan 15 foto Elisya Sandha yang menggegarkan jiwa lelaki di bawah.......###


















#INFO (Wajib Baca) Haramkah Dubsmash Disisi Islam?


##Dubsmash Adalah Trend Terbaru Di media Sosial dubsmash adalah Sebuah Aplication Video Yang Membolehkan Anda Mengajuk Suara Atau Melakonkan Dan Menyanyikan kembali Lagu lagu Artis Dalam Bentuk Parodi,  parodi atau parody bermaksud karya sastera, seni, meniru gaya pengarang atau pencipta lain dgn cara yg me­lucukan atau menyindir Untuk Membuat Orang #Ketawa

Populariti Dubsmash Yang Sudah Tersebar Hampir Ke seluruh Pelusuk Dunia Ini  Termasuk Malaysia Akhirnya Memanggil #Ustaz Farhan Tampil Kedepan Membincangankan Dan Menjelaskan Bahawa Trend Dubsmash Tidak Sesuai Untuk Orang Islam kerana Dubmash Boleh Menjadi Haram?  Ikuti Penjelasan Beliau Mengenai Kegilaan Dubsmash Ini..



dubsmash kini haram dubsmash haram disisi islam

Oleh : Ustaz Fashan

Gejala #DUBSMASH dikenali dalam istilah bahasa arab sebagai Al-Muhaakah(المحاكاة).Ia bermaksud meniru-niru gerakan atau suara orang lain kebiasaannya bertujuan untuk mengejek,menghina dan merendah-rendahkan orang lain.

Hukumnya haram,dan ia bertambah haram jika ia dilakukan bertujuan untuk mentertawakan orang lain ia termasuk dalam bentuk istihza'(mengejek),sindiran dan ghibah yang diharamkan syarak,bertambah haram apabila ia disertai muzik dan nyanyian.

Nabi Sallallahu’alaihiwasallam pernah menegur #Ummul Mukminin Aisyah r.a ketika Aisyah r.a meniru gaya dan gerakan seseorang dalam ucapannya,Nabi Sallallahu’alaihiwasallam bersabda:

ما يسرُّني أني حكيتُ رجلًا وإنَّ لي كذا وكذا

“Aku tidak suka meniru-niru(gaya) seseorang walaupun aku diberikan dengan seperti ini dan ini(sesuatu apa pun(yang bernilai)”

[ HR At-Tirmidzi:hasan shahih ]

Para Ulama menjelaskan perbuatan tersebut adalah perbuatan haram lagi tercela.Imam An-Nawawi rahimahullah mengkategorikan perbuatan Al-Muhaakah ini termasuk dalam perbuatan ghibah(mengumpat)yang diharamkan.

Ia juga termasuk perkara sia-sia,tambahan jika ia dilakukan bertujuan membuat orang ramai ketawa ia termasuk dalam kategori #DUSTA yang dilarang dan didoakan kecelakaan bagi pelakunya oleh Nabi kita Sallallahu’alaihiwasallam dalam sabdanya:

ويلٌ لِلَّذِي يُحَدِّثُ بالحدِيثِ لِيُضْحِكَ بِهِ القوْمَ فيَكَذِبُ ويلٌ لَهُ ويلٌ لَهُ

“Celakalah orang yang bercakap sesuatu percakapan bertujuan dengannya untuk membuat orang lain ketawa,lantas dia berdusta,celakalah dia,celakalah dia!!.”

[ HR Abu Daud:hasan ]

Apakah segala keseronokan DUBSMASH itu boleh ditebus dengan kecelakaan yang didoakan Rasulullah Sallallahu’alaihiwasallam?

Sebagai nasihat,tidak selayaknya seorang muslim berpelakuan seperti ini,seorang muslim wajib menjaga akhlaknya dan menggunakan masanya untuk perkara yang boleh memberi manfaat untuk agama dan dunianya,bukan dengan melakukan perkara yang tercela lagi hina seperti DUBSMASH ini.

#Semoga Allah memberikan hidayah petunjuk kepada semua kaum muslimin.

~Wallahualam Semoga Kite Terhindar Dari Pekara Yang Haram..

Sumber : FB


#AWAS Wanita....MESTI Baca...Inilah Bahaya Dan Akibat Jika Malas Pakai Seluar Dalam !!!


#Beijing: Seorang wanita enggan memakai seluar dalam sejak setahun lalu kerana tidak selesa akibat lebihan lemak melampau pada perutnya menyebabkan badannya menjadi tidak seimbang....

Wang, 37 memaklumkan doktor di Hospital Umum Kuang Tien lemak itu membuatkan punggungnya nampak terlalu kecil dan pelik....

Keadaan itu, katanya, menyebabkannya tidak selesa menggunakan seluar dalam, tabiatnya itu menimbulkan masalah lain ketika musim sejuk apabila bahagian sulitnya terlalu sejuk dan tidak mendapat perlindungan sewajarnya walaupun jika dia memakai kot tebal....

Berikutan itu, Wang mahu menjalani pembedahan sedutan lemak untuk membuang lingkaran lemak di sekitar perutnya.....***